WELCOME TO MY BLOG.... :)

Saturday, January 7, 2012

R.I.N.D.U


assalamualaikum...
ermm..tgok gambar2 kat atas tu mesti dah fahamkan siape yang aku rindukan?
harinie aku rase laen siket..xtau la kenape...
tension sangat....ditambah pule dengan perasaan rindu yang sangat membuak2 kat family...
sampaikan dalam kelas tadi pun rase cam menangis je...air mate dah bertakung je kat kelopak mate *kan aku da ckap airmate tu je sumber kekuatan aku..ada faham??!
lepas solat n bace yassin alhamdulillah ok ...tpi still tresak2.. ika2!

rindu sangat2.... :(

ABAH dam EMAK : walaupun abah garang hatinye terlalu baik..teringat dulu time kecik2 nak cakap ngan abah pun aku takut...hihih..nak ape-ape mesti kat emak....tapi sekarang dah lain...xdela takut sangat...siap boleh bergurau2 lagi ngan abah....dulu abah bulatkan mate sikit je airmate aku dah meleleh2 tapi sekarang pon xde perubahan.. still same...cume xla nangis depan abah..aku mmg ssgt sensitif dgan org yg meninggikan suare bile bercakap...hehe..betape takutnye aku dulu dgan abah...
dulu mase drjah satu pegi sekolah bwak duit belanje 40-60 sen je...abah kate budak kecik xleh bawak duit banyak-banyak..hehe..tpi aku n abg xmerungut pon..mybe xfaham lagi kot.lagipon kiteorg kadang bawak bekal....tapi sekarang tiap kali cuti balik kg abah xpena lupe nak bagi duit belanje..terime kasih abah...
tersentuh bile tengok kesungguhan abah cari rezeki untuk kami semua...dan sekarang alhamdulillah... hasilnya abah kerje siang dan malam...*ingat xpenat ke kerje?da merase dulu time practical wlaupun xlame.. :(
terime kasih abah dan emak...bagi kepercayaan kat adik..izinkan adik keluar dengan kawan2 sume.. insyaallah adik xkan sesekali mengkhianati kepercayaan abah ngan emak bgi kat adik... *bab nie paling aku tacing ...that's why aku xkesah bile aku kat johor de sbhgian yang cakap aku dok umah jek jarang kuar.. nak tau sebabnye ape??sebabnye aku lebih selese dan rase selamat bile keluar dgn keizinan parents.. biarla orang nak kate ape... :)
rindu sangat2 dengan masakan emak... the best in the world! sentiase nak bawak bekal ke sekolah dan smpai sekarang bile balik ke johor mmg xpena 'miss' bawa bekalan yang mak masak..heee... xde sape bole tandingi masakannye..kan3...tapi aku sendiri masak masih lagi terkial2....hihihi..*camne nak kawin nie??hohoho
teringat dulu mase umur 12 tahun kot...mak drive kete aku dduk kat sebelah...mak follow je orang tua naik moto xpotong pon..aku pun cakap 'lambatnye bawa moto' dhtu mak pun tegur 'xelok cakap camtu..satu hari nanti kite pon akan tua cam die' ... aku pun terfikir..oooo... terime kasih mak tegur.. :)
terime kasih mak dan abah layan kerenah anaknye yang kadang2 menjengkelkan hati..heeeee SAYANG MAK N ABAH! MMUAHHH!
 
baik buruk ayah dan ibu kite, ingatlah...die yang melahirkan dan membesarkan kite sampai kite dewase sekarang nie....fikir2kan...peringatkan untuk diri sendiri sebenarnye... :)

NENEK : rindu nenek sangat2...nenek suke bagi nasihat...xpena pun jemu denga... nenek jangan sakit2 tau.. nanti adik cuti, adik hantar nenek p klinik ye...maaf nenek dok jauh dari nenek kadang xdapat nak hantar nenek p mane-mane...rindu nak pelok2 nenek time tido...sobbs!  sayang nenek!

KAKAK : kakak yang sentiase denga ape je luahan dari aku... kadang akak niela yang jadi doct cinta aku! hahhaa...terime kasih ye kakak...lagi meriah rumah dengan kehadiran 2 orang putera dan puterinye yang sangat comel....rindu sangat la dgan hafiy hani akak tu...heeee... 2 org budak kecik niela yang kadang mmbuat aku jadi raksase...hehe...dah kemas bhgian sini , sane pulak bersepah..alahaaiii sbar jela... tapi xpe... sikit pun aku xmarah tpi geram tu besela..nnti ok balek....biasela budak2...macam kite jugak kan time kecik2 dulu...heeee
rindu p kuar jenjalan shopping n akak time die bujang dulu..kemane2 je msti akak rajen bawak... tapi sekarang tebalik aku yang bawak akak..akak kat sebelah n anak2 die aku drive... meriah kereta denga suare budak2...hehe...
bile aku menangis, akak pujuk sampai aku ok...akak tahu kot yang adik die nie memang la sangat ciwek.. thanks sekali kakakku sayang... :) sayangggg kakak....

ABANG: abg nie pendiam siket! bile die marah aku, aku majuk, menagis..hahaha!...tapi naluri seorang abang, die akan ketuk bilik n pujuk dengan ape2 barang contoh die keluar beli kfc,mcd or topup... time tu aku mstila lupe majuk aku ngan abang...hehehe...ingat x, umah riuh sangat time kite 4 bradik bergurau kat dapor! hahaha..mmg xbole bla...akak yg da kawen pon turut join! smpai abah kate, lau aku balik rumah memang riuh!lagi satu ayat abah ' adik...lau balik kg memang xpena nmpak aku xmengunyah..dok nak mkan jek..tapi badan camtu jugak...xbesar2 pun...aduhai abah nie.. hehe :)
teringat mase kecik, keje sekolah aku dah siap, abg xsiap lagi... die boleh padam semue kije sekolah yang aku siapkan....uwaaaaaa...mmgla aku menagis!hehehe.... tapi sekarang hanye kenangan yang membuatkan kami gelak bile teringatkannye....
tapi sekarang masing2 dah belaja jauh....mesti sunyi kan rumah... kakak pulak dah hidup berkeluarge.. :( sian adik sensorang...huhu

ADIK : kakak ika mmh garang! huhu..tula ayat die bile org tnye aku garang ke x.. bukan sengaje kakak marah adik, bukan sengaje kakak suruh adik wat keje, bukan sengaje akak suruh adik study tapi kakak nak adik jadi yang terbaik antare kami semue...tunggula dik da besar siket mesti adik akan faham kan pe selalu kakak cakapkan...cume tolongla jangan nakal sgt ye adik sayang.. sian nanti mak n abah... adik nak marah ,nak lwan pe akak ckap smpai akak menagis pon xpe..tapi janganla sesekali lawan cakap mak n abah ye...akak xkesah sume tu..ye..kakak mmang garangkan..samapikan lau akak call ckap nak balik je, adik kemas2 umah sume xmo denga aku membebel kan..maafkan kakak ye.. kakak tetap sayang adik sampai bile-bile...jadi anak yang solehah n bergune ye adik sayang... :) ade rezeki lebih nanti akak belanje adik ye...:-p *tingat aku ,adik aku dok nk bergurau ngan aku kat dapur..last2 die yg kene hempuk n cawan plastik gare2 die tekejutkan aku time tgah minum...haha!smpai sekarang kau ingatkan adik! :-p

bak kate pepatah... air dicincang xkan putus kan.... :)

KAWAN2 : terime kasih kawan2 yang banyak bagi sokongan n kate2 semngat... :)

SOMEONE MAKE ME HAPPY : terime kasih sangat2 rajin bawak jenjalan bile aku balik kg... ade je aktivitinye....mntak izin dari mak n abah...sememangnye kau seorang yang berani...xterungkap dgn kate2 aku nak ckap nie! hahaha dah2 xleh lebih2.... :-p

*mood teremo harinie..rindu yang tersangat2...
ok selamat berhujung minggu sume..... :)